Procedura importu krok po kroku
- Wybierasz auto
- W naszej zakładce serwisy aukcyjne znajdują się linki do najpopularniejszych serwisów oferujących samochody do licytacji. Tam również znajduje się Twój samochód, trzeba go tylko poszukać. Możesz to zrobić samodzielnie, co z pewnością sprawi Ci niemałą satysfakcję, ale czasem trzeba na to poświęcić nieco czasu. Możesz także określić nam parametry wyszukiwania, czyli markę i model pojazdu, preferowany rocznik i pułap cenowy. W krótkim czasie wyślemy Ci propozycje aut z Kanady i USA wraz z informacjami o ich stanie technicznym, kosztami sprowadzenia do Polski i ubezpieczeniu.
- Licytujemy auta
- Oczywiście ustalamy najpierw maksymalną kwotę, do której będziemy podbijać stawkę, by nie przekroczyć progu opłacalności. Licytacje są często nieprzewidywalne, więc przy odrobinie szczęścia pojazd może zostać sprzedany za cenę niższą od limitu, który ustalisz. Przed rozpoczęciem licytacji podpisujemy umowę i przyjmujemy od Ciebie zaliczkę. Po wygranej licytacji należy możliwie szybko (do 48 h) zrealizować przelew do USA regulujący należność za auto oraz koszty operacyjne, by uniknąć dodatkowych kosztów za aukcyjne parkowanie pojazdu.
- Transportujemy auta - ubezpieczenie w trakcie transportu masz w cenie pojazdu!
- Auto jest już de facto Twoje, trzeba je tylko przetransportować do kraju. Nasz dealer w New Jersey zadba o wszystko, by bezpiecznie umieścić pojazd na statku płynącym do Niemiec. Tam, w porcie Bremerhaven, przejmują go nasi przedstawiciele i zajmują się dalszym transportem do miejsca docelowego. Samochód może zostać dostarczony wprost pod Twoje drzwi. Cała podróż trwa na ogół nieco ponad miesiąc, lecz rzadko kiedy przekracza dwa miesiące. Przez cały okres masz możliwość monitorowania podróży Twojego samochodu.
- Dopełniamy formalności związane z importem aut z Ameryki
- Sprowadzanie aut z USA wiąże się z formalnościami, których trzeba dopełnić. Dla firmy AutoAmeryka stanowią one chleb powszedni, dlatego przeprowadzimy Cię przez nie sprawnie i bezpiecznie. Rzecz jasna pilotujemy wszelkie kwestie formalno-prawne na terytorium USA oraz Niemiec (agencja celna). Możemy także przeprowadzić Cię przez całą procedurę w kraju (tłumaczenie dokumentów, przegląd techniczny, dostosowanie auta do norm krajowych, akcyza, rejestracja).
Wyszukiwanie pojazdu
Procedura sprowadzenia auta z USA do Polski. Zapoznanie się z tymi pięcioma punktami ułatwi nam późniejszą rozmowę telefoniczną:
- Opcja numer jeden zakłada, że mają Państwo wybraną markę i model auta, którym jesteście zainteresowani. Wchodząc na stronie iaai.com lub copart.com, korzystając z wyszukiwarki zaawansowanej, wybierają Państwo interesujące ich auto i na adres email
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wysyłają nam ośmiocyfrowy numer lot. W ciągu 24h odsyłamy informację, czy dane auto jest sprzedawane przez ubezpieczalnie oraz wstępny kosztorys sprowadzenia auta (tu ważny jest stan w USA). We wstępnym kosztorysie będą uwzględnione m.in. koszty stałe, które należy dodać do licytowanej kwoty. - Opcja numer dwa zakłada, że mają Państwo wybraną markę i model auta, którym jesteście zainteresowani, jednak to firma AA ma Państwu wyszukać auto. Po informacji związanej z marką wysyłamy propozycję drogą mailową. W obu przypadkach muszą Państwo ocenić sami (allegro.pl) lub z pomocą zaprzyjaźnionego mechanika/blacharza/lakiernika koszt naprawy auta. Gdy koszty są już znane, ustalają Państwo kwotę, do jakiej licytujemy auto.
- Kiedy zdecydują się Państwo na zakup auta w firmie Autoameryka, podpisujemy umowę. Preferuję osobiście, jednak jeśli odległość jest dość duża, wysyłam umowę drogą e-mailową z prośbą o podpisanie jej notarialnie oraz odesłanie skanu umowy drogą e-mailową a oryginału pocztą. Następnym krokiem jest wpłata zaliczki, której kwota ustalana jest indywidualnie z Klientem. Jeśli auto nie zostanie wygrane, tego samego dnia odsyłamy zaliczkę (zgodnie z podpisaną umową), która traktowana jest jako zabezpieczenie, lub pozostawiamy ją na kolejną licytację.
- WAŻNE! Kwota za wylicytowane auto, wraz z kosztami stałymi, musi zostać przesłana do USA w ciągu 48h. W przeciwnym razie dom aukcyjny nalicza kary umowne za brak wpłaty oraz parkowanie auta.
- Gdy auto jest zapłacone, w ciągu 7-10 dni trafia na parking naszego dealera w New Jersey lub bezpośrednio do portu. Kiedy statek wypływa, po paru dniach dostają Państwo dokument załadunku (bill of loading) oraz datę dotarcia kontenera do Bremerhaven. W porcie w Niemczech, w ciągu 72 godzin, zostaje on rozładowany i agencja celna, zwykle w ciągu 3-5 dni, dokonuje odprawy celnej, która wygląda następująco: CŁO 10% oraz VAT 19% liczone od kosztu zakupu auta wraz z transportem. Następnym krokiem jest dostarczenie samochodu pod wskazany adres w Polsce i rozliczenie transakcji, jeśli nie została rozliczona z zaliczki/zabezpieczenia pobranej wcześniej.